Back

ONLINE házirend

Forrai Metodista Gimnázium és Művészeti Technikum digitális tanrendjének rendelkezései

Érvényes: 2020 november 11.

Digitális tanrend követelményei:

  • Az Intézmény megadja a tantárgy vagy tantárgycsoport online felületét, a távoktatáshoz kapcsolódó segédanyagok elérhetőségét.
  • A távoktatás keretében a tantárgyért felelős tanár meghatározza, a tananyag elsajátításával kapcsolatos követelményeket, számonkérés formáját és a konzultáció lehetőségét és időpontját.
  • A tanuló a távoktatás keretében köteles a tanár utasításainak megfelelően kiadott feladatokat határidőre elkészíteni, beadni, a kapcsolatot felvenni.
  • A távoktatás a tanulótól folyamatos ütemezett tananyag elsajátítást, a feladatok végrehajtását várja el. A határidőn túl vagy nem teljesített feladatok értéktelen vagy nem értékelhető jegyet képeznek, amely az elektronikus naplóban rögzítésre kerül.
  • Akadályoztatás esetén a távoktatástól távolmaradást a tanulonak az osztályfőnök felé jelezni kell, illetve az adott szaktanárral egyeztetni kell a pótlás lehetőségéről.
  • Az iskola intézménye a digitális tanrend alatt is ügyeletet biztosít hétfőtől csütörtökig 9 és 14 óra között.

A digitális tanrend megvalósulásához szükséges eszközök, feltételek a tanuló részéről:

  • Kamera, mikrofon, laptop/telefon/számítógép, szélessávú internetkapcsolatra minden tanulónak szüksége van, hogy hatékonyan részt vehessen az oktatási folyamatban.
  • Ezek felmérését az intézmény az osztályfőnökök, tankörvezetők segítségével végzi el.
  • Szükség esetén a tanuló alapítványi segítséget, egyéb segítséget kaphat.

A digitális tanrend oktatási felülete:

KRÉTA, Google Tanterem

  • Az intézmény a digitális oktatás központi digitális felületeként a Google Classroom alkalmazását jelölte ki.
  • A pedagógus az adott tanulócsoport számára megadja a tantárgy Google tantermének belépési kódját, amelybe a tanuló köteles saját email címmel bejelentkezni. Az a tanuló, aki nincs jelent a google tanteremben, érdemjegyet sem szerezhet az adott tantárgyból.
  • A pedagógus beágyazhat tetszése szerint további oktatást segítő felületeket, a Google Classroomban minden olyan link megjeleníthető, ami további, a tanulást támogató online platformokra viheti a tanulókat (Pl. redmenta, socrative, youtube, zoom, skype stb.)
  • Az átláthatóság érdekében a pedagógusnak az értékelési pontozást a Classroomban vezetnie kell akkor is, ha a feladat nem ott lett beadva.
  • A Classroomban meglévő pontok és az érdemjegy viszonyáról a pedagógus saját hatáskörben dönt.

A digitális tanrend, órarend különleges rendelkezései:

  • A jelenlegi helyett a digitális oktatás folyamán a tavalyi csengetési rend alapján tartjuk a kontaktórákat, lehetőséget biztosítva a 45 perces szünetben a diákok zavartalan étkezésére. A tavalyi csengetési rend függelékként csatolva van a dokumentumhoz.
  • Alapvetően a meglévő órarend az irányadó, ugyanakkor a tanár meghatározhatja, mely órákat tartja meg élő kapcsolattal (ezeken a megjelenés kötelező), és mely órákra ad a diákoknak egyéni feladatot.
  • Ésszerű különbséget teszünk az órai feladat és a beadandó feladat között (ez utóbbira a diák hosszabb időt fordít, mint a tanóra, és ehhez mérten több időt is kap a teljesítésére).
  • Az órai feladatok kiosztásánál a pedagógus arra törekszik, hogy a feladat teljesítése ne haladja meg az óra idejének kereteit.
  • A beadandó feladat elvégzésére rendelkezésre álló időt ésszerűen állapítja meg, de minimum három munkanap ráhagyással. Péntek délután 16 óra és hétfő reggel 8 óra között, a tanár nem oszt ki feladatokat, csak tanítási időben.
  • A pedagógus minden pénteken értesíti a diákokat és az érintett osztályfőnököt (Classroomban mindenképpen jelzi), hogy a következő héten melyik tanórákat tartja élőben (lehetőleg mindig ugyanazokat), illetve jelzi az órák témáját is. Erről tájékoztatja az osztályfőnököt is, hogy neki átfogó képe legyen arról, hogy alakul a tanulók órarendje/időbeosztása.

 

A digitális tanrenden belüli hiányzásról:

  • Az a tanuló minősül hiányzónak, akinél az online aktivitás teljes hiánya áll fenn, vagyis nem jelentkezik be a tanórán és az órán kiadott feladatokat nem teljesíti.
  • Ha a tanár szükségét érzi, és erre felszólítja a tanulókat, a diákoknak kötelező bekapcsolniuk a kameráikat.
  • Ha a tanár nem kéri a kamera bekapcsolását, ugyanakkor az óra alatt a második felszólításra sem reagál, hiába van bejelentkezve az alkalmazásba, a pedagógus igazolatlanul hiányzónak írhatja be. (Nem érvényes, ha 3 perc múlva jelzi, hogy “itt volt, de nem hallotta.”)
  • Hiányzó feladatért a tanár nem írhat be igazolatlan órát, ellenben a feladat hiányáért elégtelen osztályzat adható.
  • Az igazolatlan hiányzások alakulására fokozott figyelmet kell fordítani tanári és szülői oldalról egyaránt, ugyanis minden hónapban az előző hónap 13-ig lezár az adminisztrációs felület, és utólag nem módosítható.
  • Az igazolatlan hiányzások következményei a jelenleg hatályos házirend szerint alakulnak. Ezt függelékben csatoltuk a dokumentumhoz.

Csengetési rend:

1. 8:00-8:45
2. 8:55-9:40
3. 9:50-10:35
4. 10:45-11:30

45 perc ebédszünet

5. 12:15-13:00
6. 13:10-13:55
7. 14:05-14:50
8. 15:00-15:45

Az igazolatlan hiányzás fegyelmi vétségnek számít:

2 igazolatlan óra – osztályfőnöki figyelmeztetés

6 igazolatlan óra – osztályfőnöki intő

9 igazolatlan óra – igazgatói figyelmeztetés

12 igazolatlan óra – igazgatói intő

15 igazolatlan óra – tantestületi megrovás

20 igazolatlan óra – a szülő és az iskola közösen másik intézményt keres a tanulónak

30 igazolatlan óra – kizárás az iskolából

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás