ONLINE házirend
Forrai Metodista Gimnázium és Művészeti Technikum digitális tanrendjének rendelkezései
Érvényes: 2020 november 11.
Digitális tanrend követelményei:
- Az Intézmény megadja a tantárgy vagy tantárgycsoport online felületét, a távoktatáshoz kapcsolódó segédanyagok elérhetőségét.
- A távoktatás keretében a tantárgyért felelős tanár meghatározza, a tananyag elsajátításával kapcsolatos követelményeket, számonkérés formáját és a konzultáció lehetőségét és időpontját.
- A tanuló a távoktatás keretében köteles a tanár utasításainak megfelelően kiadott feladatokat határidőre elkészíteni, beadni, a kapcsolatot felvenni.
- A távoktatás a tanulótól folyamatos ütemezett tananyag elsajátítást, a feladatok végrehajtását várja el. A határidőn túl vagy nem teljesített feladatok értéktelen vagy nem értékelhető jegyet képeznek, amely az elektronikus naplóban rögzítésre kerül.
- Akadályoztatás esetén a távoktatástól távolmaradást a tanulonak az osztályfőnök felé jelezni kell, illetve az adott szaktanárral egyeztetni kell a pótlás lehetőségéről.
- Az iskola intézménye a digitális tanrend alatt is ügyeletet biztosít hétfőtől csütörtökig 9 és 14 óra között.
A digitális tanrend megvalósulásához szükséges eszközök, feltételek a tanuló részéről:
- Kamera, mikrofon, laptop/telefon/számítógép, szélessávú internetkapcsolatra minden tanulónak szüksége van, hogy hatékonyan részt vehessen az oktatási folyamatban.
- Ezek felmérését az intézmény az osztályfőnökök, tankörvezetők segítségével végzi el.
- Szükség esetén a tanuló alapítványi segítséget, egyéb segítséget kaphat.
A digitális tanrend oktatási felülete:
KRÉTA, Google Tanterem
- Az intézmény a digitális oktatás központi digitális felületeként a Google Classroom alkalmazását jelölte ki.
- A pedagógus az adott tanulócsoport számára megadja a tantárgy Google tantermének belépési kódját, amelybe a tanuló köteles saját email címmel bejelentkezni. Az a tanuló, aki nincs jelent a google tanteremben, érdemjegyet sem szerezhet az adott tantárgyból.
- A pedagógus beágyazhat tetszése szerint további oktatást segítő felületeket, a Google Classroomban minden olyan link megjeleníthető, ami további, a tanulást támogató online platformokra viheti a tanulókat (Pl. redmenta, socrative, youtube, zoom, skype stb.)
- Az átláthatóság érdekében a pedagógusnak az értékelési pontozást a Classroomban vezetnie kell akkor is, ha a feladat nem ott lett beadva.
- A Classroomban meglévő pontok és az érdemjegy viszonyáról a pedagógus saját hatáskörben dönt.
A digitális tanrend, órarend különleges rendelkezései:
- A jelenlegi helyett a digitális oktatás folyamán a tavalyi csengetési rend alapján tartjuk a kontaktórákat, lehetőséget biztosítva a 45 perces szünetben a diákok zavartalan étkezésére. A tavalyi csengetési rend függelékként csatolva van a dokumentumhoz.
- Alapvetően a meglévő órarend az irányadó, ugyanakkor a tanár meghatározhatja, mely órákat tartja meg élő kapcsolattal (ezeken a megjelenés kötelező), és mely órákra ad a diákoknak egyéni feladatot.
- Ésszerű különbséget teszünk az órai feladat és a beadandó feladat között (ez utóbbira a diák hosszabb időt fordít, mint a tanóra, és ehhez mérten több időt is kap a teljesítésére).
- Az órai feladatok kiosztásánál a pedagógus arra törekszik, hogy a feladat teljesítése ne haladja meg az óra idejének kereteit.
- A beadandó feladat elvégzésére rendelkezésre álló időt ésszerűen állapítja meg, de minimum három munkanap ráhagyással. Péntek délután 16 óra és hétfő reggel 8 óra között, a tanár nem oszt ki feladatokat, csak tanítási időben.
- A pedagógus minden pénteken értesíti a diákokat és az érintett osztályfőnököt (Classroomban mindenképpen jelzi), hogy a következő héten melyik tanórákat tartja élőben (lehetőleg mindig ugyanazokat), illetve jelzi az órák témáját is. Erről tájékoztatja az osztályfőnököt is, hogy neki átfogó képe legyen arról, hogy alakul a tanulók órarendje/időbeosztása.
A digitális tanrenden belüli hiányzásról:
- Az a tanuló minősül hiányzónak, akinél az online aktivitás teljes hiánya áll fenn, vagyis nem jelentkezik be a tanórán és az órán kiadott feladatokat nem teljesíti.
- Ha a tanár szükségét érzi, és erre felszólítja a tanulókat, a diákoknak kötelező bekapcsolniuk a kameráikat.
- Ha a tanár nem kéri a kamera bekapcsolását, ugyanakkor az óra alatt a második felszólításra sem reagál, hiába van bejelentkezve az alkalmazásba, a pedagógus igazolatlanul hiányzónak írhatja be. (Nem érvényes, ha 3 perc múlva jelzi, hogy “itt volt, de nem hallotta.”)
- Hiányzó feladatért a tanár nem írhat be igazolatlan órát, ellenben a feladat hiányáért elégtelen osztályzat adható.
- Az igazolatlan hiányzások alakulására fokozott figyelmet kell fordítani tanári és szülői oldalról egyaránt, ugyanis minden hónapban az előző hónap 13-ig lezár az adminisztrációs felület, és utólag nem módosítható.
- Az igazolatlan hiányzások következményei a jelenleg hatályos házirend szerint alakulnak. Ezt függelékben csatoltuk a dokumentumhoz.
Csengetési rend:
1. 8:00-8:45
2. 8:55-9:40
3. 9:50-10:35
4. 10:45-11:30
45 perc ebédszünet
5. 12:15-13:00
6. 13:10-13:55
7. 14:05-14:50
8. 15:00-15:45
Az igazolatlan hiányzás fegyelmi vétségnek számít:
2 igazolatlan óra – osztályfőnöki figyelmeztetés
6 igazolatlan óra – osztályfőnöki intő
9 igazolatlan óra – igazgatói figyelmeztetés
12 igazolatlan óra – igazgatói intő
15 igazolatlan óra – tantestületi megrovás
20 igazolatlan óra – a szülő és az iskola közösen másik intézményt keres a tanulónak
30 igazolatlan óra – kizárás az iskolából