Back

DRÁMATAGOZAT

Iskolánk gimnáziumi képzésének drámatagozatára várjuk azokat a diákokat, akik érdeklődnek a történetek iránt, szeretnek játszani, olvasni, színházba járni – vagy csak szeretnének fejlődni kommunikáció terén, megnyílni, mélyebben megismerni önmagukat és társaikat; élményekből vagy kötött szövegből „színházat csinálni”. a sokat olvasókat, a rendszeresen színházba járókat.

A tanórákon kívüli színházlátogatások, színházi-nevelési foglalkozások, táborozás, fesztiválon és egyéb helyeken való fellépések és a más művészeti intézményekkel (színházak, színházi-nevelési társulatok, műhelyek) való közös munka, valamint a 2020 óta megrendezett Drámanapunk további élményeket és fejlődési lehetőséget biztosít tanulóinknak.

 

A képzésről:

  1. osztály – ön- és társismeret: személyes és társas kapcsolati készségek fejlesztése

Az ún. 21. századi kompetenciák (amelyek a jövő munkahelyein rendkívül fontosak lesznek) közül az alábbi képességek fejlesztése kerül a középpontba:

  • kreatív gondolkodás,
  • nyitottság,
  • empátia,
  • önálló, illetve csapatban való munkavégzés,
  • stressz és a konfliktuskezelés eszközei,
  • demokratikus gondolkodás,
  • kulturált vita,
  • hatékony kommunikációs technikák.
  1. osztályban drámajátékok és különböző színházi foglalkozások, valamint a közös alkotás (a közösségben való gondolkodás) is segíti az elmélyítést. Ebben az évfolyamban még „belső megmutatás van”: a 9. osztályosok valamilyen ünnep keretén belül készítenek előadást, amelyet az iskola minden évfolyama megtekint.

Emellett a színházi alapfogalmakkal ismerkednek meg a gyerekek, valamint a színháztörténet kezdeteivel; illetve énekóra keretein belül hangfejlesztés zajlik. (A gyerekeknek lehetőségük van iskolánk kórusához is csatlakozni.)

  1. osztály – kreatív mozgás, az önkifejezés művészi formái, szerepbelépés

Iskolánk nem színészképző intézmény, ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy a diákok a színpadon is megmutassák magukat. A 10. évfolyam tanulói az Ádámok és Évák ünnepén vesznek részt előadással – erre, valamint az Országos Dráma Tanulmányi Versenyre készülünk a tanév folyamán. Eközben megismerkednek a kreatív mozgás alapjaival; mozgásszínházi gyakorlatok segítségével tanulnak testtudatosságot (ami kamasz gyerekek esetében nemcsak a színház/dráma szempontjából fontos).

Diákjaink ekkor ismerkednek a rögzített improvizációkkal, helyzetgyakorlatokkal, a jelenetkészítés és -összefűzés alapjaival, az életjátékokkal; ezzel párhuzamosan a színháztörténet tananyaggal haladunk tovább.

  1. osztály – kreatív mozgás, az önkifejezés művészi formái 2.

A 11. évfolyamosaink az első félévben a Regionális Diákszínjátszó Találkozóra készülnek előadással. Az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkésülés már a tanórákon kívül zajlik, azok számára, akik részt szeretnének venni. A második félévben a színháztörténet kerül a középpontba. A kreatívmozgás-órák során tanultakat a 11. évfolyamos előadásban már biztosan kamatoztatjuk. Ebben az évben a kötött szöveges jelenetek/szerkesztett játékok kerülnek előtérbe.

  1. osztály – készülés az érettségire, ön- és társismeret 2., előadáselemzés (a színházi jelek értelmezése)

A végzősök szintén „belső használatra” készítenek előadást, mert a gyakorlat azt mutatja, a 12. osztályosoknak hirtelen minden besűrűsödik. Az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkészülés már a tanórákon kívül zajlik, azok számára, akik részt szeretnének venni. Az órákon készülünk velük az érettségire – és bár minden évfolyamon van színházlátogatás, színházi-nevelési foglalkozás és így tovább, a 12. évfolyamban erre helyezzük a hangsúlyt. Az elemző, kritikai gondolkodás fejlesztése mellett, vagy inkább azzal párhuzamosan visszatérnek az ön- és társismereti órák.

 

Tanáraink:

Benkovics Sándor (dráma)

Deák Márton (magyar nyelv és irodalom, történelem, dráma)

Konczer Kinga (magyar nyelv és irodalom, dráma)

 

2023/2024-es tanév:
9.b – Deák Márton, Konczer Kinga (osztályfőnök: Deák Márton)
10.b – Benkovics Sándor, Konczer Kinga (osztályfőnök: Tordaj-Szuhánszki Laura)
11.b – Benkovics Sándor, Konczer Kinga (osztályfőnök: Szabados Sándor)
12.b – Deák Márton, Konczer Kinga (osztályfőnök: Konczer Kinga)

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás