DRÁMATAGOZAT
Iskolánk gimnáziumi képzésének drámatagozatára várjuk azokat a diákokat, akik érdeklődnek a történetek iránt, szeretnek játszani, olvasni, színházba járni – vagy csak szeretnének fejlődni kommunikáció terén, megnyílni, mélyebben megismerni önmagukat és társaikat; élményekből vagy kötött szövegből „színházat csinálni”. a sokat olvasókat, a rendszeresen színházba járókat.
A tanórákon kívüli színházlátogatások, színházi-nevelési foglalkozások, táborozás, fesztiválon és egyéb helyeken való fellépések és a más művészeti intézményekkel (színházak, színházi-nevelési társulatok, műhelyek) való közös munka, valamint a 2020 óta megrendezett Drámanapunk további élményeket és fejlődési lehetőséget biztosít tanulóinknak.
A képzésről:
- osztály – ön- és társismeret: személyes és társas kapcsolati készségek fejlesztése
Az ún. 21. századi kompetenciák (amelyek a jövő munkahelyein rendkívül fontosak lesznek) közül az alábbi képességek fejlesztése kerül a középpontba:
- kreatív gondolkodás,
- nyitottság,
- empátia,
- önálló, illetve csapatban való munkavégzés,
- stressz és a konfliktuskezelés eszközei,
- demokratikus gondolkodás,
- kulturált vita,
- hatékony kommunikációs technikák.
- osztályban drámajátékok és különböző színházi foglalkozások, valamint a közös alkotás (a közösségben való gondolkodás) is segíti az elmélyítést. Ebben az évfolyamban még „belső megmutatás van”: a 9. osztályosok valamilyen ünnep keretén belül készítenek előadást, amelyet az iskola minden évfolyama megtekint.
Emellett a színházi alapfogalmakkal ismerkednek meg a gyerekek, valamint a színháztörténet kezdeteivel; illetve énekóra keretein belül hangfejlesztés zajlik. (A gyerekeknek lehetőségük van iskolánk kórusához is csatlakozni.)
- osztály – kreatív mozgás, az önkifejezés művészi formái, szerepbelépés
Iskolánk nem színészképző intézmény, ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy a diákok a színpadon is megmutassák magukat. A 10. évfolyam tanulói az Ádámok és Évák ünnepén vesznek részt előadással – erre, valamint az Országos Dráma Tanulmányi Versenyre készülünk a tanév folyamán. Eközben megismerkednek a kreatív mozgás alapjaival; mozgásszínházi gyakorlatok segítségével tanulnak testtudatosságot (ami kamasz gyerekek esetében nemcsak a színház/dráma szempontjából fontos).
Diákjaink ekkor ismerkednek a rögzített improvizációkkal, helyzetgyakorlatokkal, a jelenetkészítés és -összefűzés alapjaival, az életjátékokkal; ezzel párhuzamosan a színháztörténet tananyaggal haladunk tovább.
- osztály – kreatív mozgás, az önkifejezés művészi formái 2.
A 11. évfolyamosaink az első félévben a Regionális Diákszínjátszó Találkozóra készülnek előadással. Az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkésülés már a tanórákon kívül zajlik, azok számára, akik részt szeretnének venni. A második félévben a színháztörténet kerül a középpontba. A kreatívmozgás-órák során tanultakat a 11. évfolyamos előadásban már biztosan kamatoztatjuk. Ebben az évben a kötött szöveges jelenetek/szerkesztett játékok kerülnek előtérbe.
- osztály – készülés az érettségire, ön- és társismeret 2., előadáselemzés (a színházi jelek értelmezése)
A végzősök szintén „belső használatra” készítenek előadást, mert a gyakorlat azt mutatja, a 12. osztályosoknak hirtelen minden besűrűsödik. Az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkészülés már a tanórákon kívül zajlik, azok számára, akik részt szeretnének venni. Az órákon készülünk velük az érettségire – és bár minden évfolyamon van színházlátogatás, színházi-nevelési foglalkozás és így tovább, a 12. évfolyamban erre helyezzük a hangsúlyt. Az elemző, kritikai gondolkodás fejlesztése mellett, vagy inkább azzal párhuzamosan visszatérnek az ön- és társismereti órák.
Tanáraink:
Benkovics Sándor (dráma)
Deák Márton (magyar nyelv és irodalom, történelem, dráma)
Konczer Kinga (magyar nyelv és irodalom, dráma)